Ekspansja na rynki zagraniczne w czasach pandemii – to wcale nie musi być trudne

Wiele przedsiębiorstw rozważa ekspansję zagraniczną jako strategię marketingu i sposób na wzrost firmy. Opracowując strategie wejścia na rynki zagraniczne, firmy oraz ich doradcy muszą wziąć pod uwagę potencjalne bariery i zmiany, które być może będą potrzebowali uwzględnić przy przygotowywaniu swojej oferty produktów i usług. Dodatkowo dochodzą ograniczenia spowodowane COVID-19.
Ekspansja na rynki zagraniczne w czasach pandemii – to wcale nie musi być trudne

Trudności wejścia na rynek zagraniczny


Można mieć fantastyczny produkt lub usługę, które świetnie sprzedają się na rodzimym rynku, ale jeśli źle przeprowadzimy analizą nowego rynku docelowego, możemy znacznie więcej stracić niż zyskać.

To co na początku nas spotka to bariera językowa i kulturowa. Samo przetłumaczenie cech danego produktu czy usługi na język rynku docelowego na pozór wydaje się proste, ale wypromowanie produktów czy usług może sprawić nieprzewidziane trudności, szczególnie jeśli samą koncepcję biznesu niełatwo wyjaśnić w języku docelowym. W kraju, w którym chcesz rozwinąć swój biznes poczucie humoru, akceptowane żarty, a nawet subtelne gesty mogą (i najczęściej będą) różnić się od tych przyjętych w Polsce, musimy na to zwrócić uwagę.

Bariery marketingowe są bardzo często głęboko zakorzenione w kulturze kraju docelowego. Działania marketingowe powszechnie przyjęte i akceptowalne przez odbiorców na naszym rynku, mogą być nie zrozumiałe dla klientów w innych regionie świata. Metody i formy przekazu muszą uwzględniać między innymi aspekty kulturowe danego regionu.
W konsekwencji, przekazy marketingowe mogą wymagać odpowiedniej modyfikacji i dostosowania do odbiorcy.

 

Dywersyfikacja przychodów


Firma lub jej pełnomocnik musi również zbadać właściwe dla danego rynku przepisy podatkowe, celne i importowe, czy obostrzenia związane z Covid-19.
Nie wszystkie kraje oferują taki sam dostęp do wykwalifikowanej siły roboczej, które mogą być konieczne, abyśmy mogli na danym rynku oferować swoje usługi lub produkty. Warto, by rozwijająca się firma rozważyła, jakie zmiany w jej produkcie czy usłudze byłyby możliwe, aby odpowiedzieć na ewentualny problem z dostępem do zasobów ludzkich, tak, aby nie ucierpiały na tym główne założenia biznesowe.
Musimy również pamiętać, że rząd kraju docelowego może lub wręcz nie chce otwierać się na inwestycje zagraniczne lub ekspansję. Analiza historii danego kraju pod względem eksportu, ograniczeń rządowych i ograniczeń wywozu waluty może okazać się decydująca w podjęciu decyzji czy koszt penetracji rynku jest wart potencjalnych korzyści.
Również ochrona znaków towarowych, nazw handlowych i znaków usługowych ma zasadnicze znaczenie w przypadku wejścia na zagraniczne rynki. Firma musi wypracować odpowiednią strategię zarówno dla ochrony swoich praw własności intelektualnej jak i ich egzekwowania, jeżeli zostaną one naruszone.

 

 
Sprawny export


Przed rozpoczęciem ekspansji zagranicznej, należy zdecydować jakie prawo ma regulować rozstrzyganie sporów. Na poziomie międzynarodowym, kwestie te stają się przedmiotem gorących dyskusji ze względu na niedogodności i koszty postępowania.
Bardzo ważne dla rozwijającej się firmy jest posiadanie biura lub przedstawiciela na każdym z rynków zagranicznych. Lokalny przedstawiciel pomoże firmie w zrozumieniu różnic kulturowych, interpretowaniu problemów tłumaczeniowych, zrozumieniu lokalnego prawa oraz w wyjaśnianiu różnic związanych z protokołem, etykietą i zwyczajami. Musimy też mieć świadomość, że lokalny konsument nie zna naszej firmy i nie wie czy może jej zaufać. Zaufanie jest kluczowym elementem, który sprawi, że zagraniczny klient kupi Twoje produkty i usługi.
Szansa na globalną ekspansję idzie jednak w parze z wyzwaniami, które wymagają zarówno od małych jak i dużych firm wypracowania odpowiednich strategii. Tego typu problemy nie są nie do pokonania ani nie są powodem, dla którego rozwijająca się firma zacznie podważać decyzję o ekspansji.
Wejście na nowy rynek w ciemno może być kosztowne i doprowadzić do niepotrzebnych wydatków i strat. Należy przeprowadź odpowiednie badania, aby zmierzyć zapotrzebowanie rynku i konkurencję w odniesieniu do produktów i usług.

Niemniej jednak możemy wszystkie te bariery szybko i skutecznie pokonać dzięki pewnemu i kontrolowanemu wejściu na rynek docelowy.

Obecnie na rynek wchodzi szereg platform e-comerce, wspomagających sprzedaż na rynkach zagranicznych, godną polecenia jest platforma BIMProQr, jest to nowoczesne narzędzie pozwalające producentom w szybki i prosty sposób dotrzeć na rynki zagraniczne. Oferujące bezpośredni dostęp do bazy deweloperów z całego świata. Jest to platforma online, dzięki czemu dostęp do niej jest wyjątkowo prosty. Zakres działania platformy to branża developerska i wykończeniowa. Dlatego bez problemu znajdą w niej miejsce firmy z branży produkcji okien, drzwi, wykładzin, armatury łazienkowej, glazury czy firmy produkujące różnego rodzaju meble.

 

Nowoczesne rozwiązania dają korzyści


Platforma BIMProQr pozwala wyeliminować wszystkie problemy i zagrożenia wejścia na rynek międzynarodowy. Oszczędzając przy tym nasz cenny czas i pieniądze. Wystarczy zalogować się na platformie, przejść weryfikację i można już startować do inwestycji zlokalizowanych na całym świecie. Wystarczy kilka kliknięć, by wybrać branżę i zapytanie, które nas interesuje. Bierzemy udział w aukcji, jeżeli nasze oferta jest korzystna wygrywamy i podpisujemy kontrakt. Portal zapewnia bezpieczeństwo transakcji, zabezpieczonych akredytywą czy kontem escrow. Daje to pewność i bezpieczeństwo finalizacji transakcji dla każdej ze stron. Dzięki takim rozwiązaniom możliwe jest wczesne planowanie procesu produkcyjnego, jak również mamy pewności zbytu wyprodukowanych towarów, co gwarantuje nam pełen sukces.
O platformie BIMproQr napisali również Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej czy Rzeczpospolita. Naprawdę warto zainteresować się tym rozwiązaniem.

 

Branża deweloperów w Azji jak i na całym świecie przeżywa obecnie trudności z planowalnością i dostępnością materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz. Rozwiązanie BIMproQr, jako innowacyjna globalna platforma sourcingową, wspierana przez Unię Europejską, dla profesjonalnych zakupów w sektorze Real Estate Development, wpisuje się w dążenie branży do zintegrowanego procesu projektowania poprzez zaangażowanie dostawców na wczesnym etapie. Złagodzi to odwieczny problem dotyczący pewności planowanego budżetu zamówień, a także ograniczonego dostępu do najnowszych technologii i dostępności produktów na etapie projektowania od producentów z Europy.

Chua Keng Chay były prezes Surbana International Consultants (obecnie Surbana Jurong), Surbana Jurong to światowa firma z branży architektoniczno-deweloperskiej z ponad 70-letnim doświadczeniem realizacji projektów i inwestycji budowlanych. Grupa z siedzibą w Singapurze zatrudniająca ponad 16 000 pracowników.

 

Czytaj również 

  • Szafka z lustrem czy lustro - na co się zdecydować?

    Szafka z lustrem czy lustro - na co się zdecydować?

    Bez lustra trudno sobie wyobrazić funkcjonalnie zaaranżowaną łazienkę. Projektując strefę dookoła umywalki i wybierając poszczególne wyposażenie, często zastanawiamy się nad wyborem... więcej

  • Podsumowanie Targów Expobud

    Podsumowanie Targów Expobud

    ​9 i 10 września 2017 w Gliwicach odbyły się XIII Targi Expobud.  Odwiedzający mogli zapoznać się z produktami z trzech paneli tematycznych: dom, wnętrze, ogród.  Tematem... więcej

  • 13. edycja Gliwickich Targów EXPOBUD

    13. edycja Gliwickich Targów EXPOBUD

    W dniach 9-10 września w Hali Sportowej w Gliwicach odbędą się kolejne jesienne targi EXPOBUD. Tradycyjnie targi poświęcone będą tematom budowy i aranżacji domów, mieszkań oraz ogrodów. ... więcej

  • 11. edycja Festiwalu Wnętrz - podsumowanie

    11. edycja Festiwalu Wnętrz - podsumowanie

    Za nami 11. edycja Festiwalu Wnętrz, wydarzenia skupiającego architektów, projektantów i producentów oraz osoby urządzające swoje domy i mieszkania. Odwiedzając mogli zainspirować... więcej

Inspiracje